Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

مسابقه درگ نسل‌های گوناگون آئودی R8

مسابقه درگ نسل‌های گوناگون آئودی R8 تاریخ: در: آئودی (10) دیدگاه

آئودی R8 سوپر اسپورتی است که الهام‌بخش خودروهای زیادی در سبد محصولات ارباب حلقه‌ها شده است. این خودرو که در ابتدا از همان شاسی و پیشرانه‌ی لامبورگینی گالاردو استفاده می‌کرد علیرغم وجود زیرساختی مشترک با سوپرکار ایتالیایی یک محصول منحصربه‌فرد تلقی می‌شد.


بیش از 12 سال از عرضه‌ی نسل اول این خودرو گذاشته و حالا شاهد جولان نسل دوم آن در خیابان‌ها هستیم و جدیدترین فیس لیفت آن نیز همین چند ماه پیش معرفی شده است؛ اما فاصله‌ی بین دو نسل R8 چقدر است؟ به عبارت دیگر در این بازه‌ی زمانی R8 چه پیشرفت‌هایی داشته است؟


CarWow نسل اول این سوپرکار را در برابر نسخه‌های جدیدتر آن قرار داده که شامل مدل‌های GT اسپایدر و V10 پرفورمنس هم می‌باشد. به منظور ایجاد رقابتی منصفانه و برابر، آن‌ها چندین دستگاه از هر خودرو را در خط درگ آماده کرده‌اند.


نسل اول R8 از پیشرانه‌ی 8 سیلندر تمام آلومینیومی با قدرت 414 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتون متری استفاده کرده است. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.

2014-Audi-R8-Spyder
اما مدل R8 GT اسپایدر که نسخه‌ی تولید محدود از مدل GT با سقف تولید 333 دستگاه بوده دارای قلب آهنین 10 سیلندر 5.2 لیتری با خروجی 552 اسب و گشتاور 540 نیوتون متر است. گیربکس این خودرو از نوع 6 سرعته تک کلاچه اتوماتیک می‌باشد.


دیگر خودروی سفارشی نسل اول R8 با نام LMX شناخته می‌شود. این خودرو که در مسابقات 24 ساعته لمانز معرفی شده بود از همان پیشرانه‌ی 10 سیلندر استفاده کرده اما قدرت 562 اسبی و همان میزان گشتاور قبلی را دارد. البته گیربکس به نمونه‌ی 7 سرعته دوکلاچه تغییر یافته است.


البته که جدیدترین نمونه‌ی این سوپرکار از نوع R8 فیس لیفت نسل دوم می‌باشد. جدای از بدنه‌ای بازنگری شده، این خودرو دارای پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری با حداکثر قدرت 602 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتون متر است که آن را به قوی‌ترین نسخه‌ی تاریخ R8 تبدیل می‌کند.


خب کدام خودرو برنده‌ی درگ خواهد بود؟ قطعاً می‌دانیم که شما برنده را حدس زده اید اما برای اینکه بدانید فاصله‌ی دو نسل این خودرو چقدر است تماشای زیر را تماشا بفرمایید.

[دانلود ویدئو]

برچسب‌ها:آئودی R8سوپراسپرتمسابقه درگویدئو کلیپ

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

  • آئودی A1، بهترین هاچ‌بک ساب‌کامپکت دنیا به انتخاب مخاطبین پدال

    آئودی A1، بهترین هاچ‌بک ساب‌کامپکت دنیا به انتخاب مخاطبین پدال

  • رندری جذاب از آئودی A8 هورش

    رندری جذاب از آئودی A8 هورش

  • فراخوان آئودی E-Tron به خاطر ریسک آتش‌سوزی

    فراخوان آئودی E-Tron به خاطر ریسک آتش‌سوزی

10 دیدگاه

  1. علی سوابق: (44 دیدگاه) ,

    وقتی تولید آر8 متوقف بشه اون روز روزآخر زمان

    پاسخ

  2. MAHDI سوابق: (2547 دیدگاه) ,

    پدال جان من این سوال برام پیش اومده.
    که این سایت که تمام درگ های مجله CARWOW رو میزاره کرا درگ ب ام و سری8 مدل 840 ومرسدسE400 کوپه و آیودی A8 رو نزاشتید؟؟؟
    نکنه جذاب نیست؟؟ یعنی به اندازه درگ های بین هاچبک های ارزون قیمت جذابیت نداشت!؟؟
    یا شایدم چون سری پیروز کامل اون رقابت شداون درگ رو نذاشتید.واقعا بهم حق بدید که برام سوال بشه.چون تمام درگ های این مجله گذاشته میشه هربار اما درگ سری 8 اونم دوبارش گذاشته نشد. چون یک باره دیگه درگ 840 اینبار مقابل M5 دونسل قبل وM140 رو این مجله انجام داد که متاسفانه نذاشتید.من خودم الان میذارم واسه دوستان

    پاسخ

    1. arash66 سوابق: (425 دیدگاه) ,

      خداییش متوسط سنی فکر کنم زیر 18 ساله اینجا با این کامنتهایی که میزارن!

      پاسخ

  3. MAHDI سوابق: (2547 دیدگاه) ,

    https://www.aparat.com/v/408mz

    درگ مرسدس E400 کوپه وب ام و سری8 مدل 840 و آیودی A8 از مجله CARWOW

    پاسخ

  4. MAHDI سوابق: (2547 دیدگاه) ,

    https://www.aparat.com/v/MDeEa
    درگ ب ام و 840 و مرسدس E400 و آیودی A8 از مجله CARWOW

    https://www.aparat.com/v/wlJqD
    درگ ب ام و840 و ب ام و M140 و ب ام و M5 مدل E60 از مجله CARWOW

    پاسخ

    1. MAHDI سوابق: (2547 دیدگاه) ,

      تودرگ سری8 مدل 840d و مرسدس E400d و آیودی A8 نکته جالب اینه که قدرت موتور ب ام و و مرسدس کاملا یک اندازه است وآیودی فقط کمی ضعیف تره.اما 840d وزن بیشتری نسبت به E400 داره که با این حال نه تنها در مسابقه درگ پیروز شدبلکه در مسابقه رولینگ بافاصله خیلی بیشتری اول میشه باوجود قدرت یکسان و وزن بیشتر که احتمالا گیربگس BMW بخاطر عملکرد عالیش باعث این نتیجه شد.

      پاسخ

  5. MAHDI سوابق: (2547 دیدگاه) ,

    بزرگ ترین ضعف طراحی Sکلاس کوپه نه در طراحیش!!!! بلکه در استایل و شباهت بسیار زیاد این ماشین بامدل های ارزان قیمت تره Cکلاس کوپه وEکلاس کوپه هستش که باعث میشه مثل سری 8 وبنتلی کنتیننتال GT خاص دیده نشه!!!!!!!

    پاسخ

    1. MAHDI سوابق: (2547 دیدگاه) ,

      اینقدر خنده ام گرفت که این کامنت خودم رو دیدم. چون به اشتباه تواین پست نوشتمش بجای اینکه تو قسمت مطلب M8 وS63 بذارم‌

      پاسخ

  6. مهراد سوابق: (35 دیدگاه) ,

    آئودی آر هشت در تمام نسل ها ماشین بینظیریه ، خیلی زیبا و معقول طراحی شده و کلاس و پرفورمنس بالایی داره . ولی سوال اینجاس که اگر شما ثروتمند بودید تو این رنج قیمتی آیا مرسدس ای ام جی جی تی آر رو انتخاب نمی‌کردید ؟؟
    آئودی لایک 👍
    مرسدس دیسلایک 👎

    پاسخ

    1. MAHDI سوابق: (2547 دیدگاه) ,

      هیچکدوم!!!!
      چون پورشه 911 توربوs یامدل 911GT3 رو میخریدم که سنگ محک این کلاسه.اونم نسل جدید که بزودی معرفی میشه…

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564