Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

معرفی رسمی اکسید، کراس‌اوور کامپکت جدید کیا برای اروپا

معرفی رسمی اکسید، کراس‌اوور کامپکت جدید کیا برای اروپا تاریخ: در: کیا (8) دیدگاه

پس از مدل‌های هاچ‌بک، استیشن و شوتینگ بریک (ProCeed)، حالا کیا با معرفی کراس‌اوور XCeed، خانوادهٔ مدل Ceed خود را گسترش داده است. این برای اولین بار است که خانوادهٔ سید عضوی کراس‌اوور به خود می‌بیند. اکسید که بر اساس هاچ‌بک سید ساخته شده و کراس‌اووری کامپکت محسوب می‌شود، صرفاً برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است. این خودرو در بین خانوادهٔ کراس‌اوورهای کیا که همواره در حال گسترش است، بالاتر از استونیک و پایین‌تر از اسپرتیج قرار می‌گیرد.

کیا می‌گوید اکسید یک کراس‌اوور شهری است اما مطمئناً بسیاری از مردم آن‌را یک نسخهٔ کراس از هاچ‌بک سید می‌دانند. بااین‌حال هرچند اکسید در ظاهر همانند نسخهٔ کراس از هاچ‌بک سید به نظر می‌رسد اما درواقع این‌طور نیست زیرا کل پانل‌های بدنهٔ آن جدید و منحصربه‌فرد است؛ اما صرف‌نظر از تفاوت‌های طراحی، اکسید از لحاظ اندازه هم تفاوت‌های قابل‌توجهی با سید دارد به‌گونه‌ای که با 4,395 میلی‌متر طول، 1,826 میلی‌متر عرض و 1,490 میلی‌متر ارتفاع، از نسخهٔ هاچ‌بک معمولی سید 85 میلی‌متر کشیده‌تر، 26 میلی‌متر عریض‌تر و 43 میلی‌متر بلندتر است اما فاصلهٔ محوری 2,650 میلی‌متری آن با دیگر مدل‌های سید تفاوتی ندارد.

علاوه بر این، اوورهنگ‌های جلو و عقب اکسید به ترتیب 25 و 60 میلی‌متر از سید هاچ‌بک کشیده‌تر بوده و فاصلهٔ آن از سطح زمین نیز 42 میلی‌متر نسبت به برادر هاچ‌بکش افزایش یافته است. کیا همچنین برای این کراس‌اوور جدید دو سایز رینگ 16 و 18 اینچی را در نظر گرفته درحالی‌که رنگ جدیدی بنام زرد کوانتومی نیز صرفاً برای اکسید ارائه شده است. البته غیر از این رنگ خریداران امکان انتخاب از میان یازده رنگ دیگر را هم خواهند داشت. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این ماشین هم می‌توان به روکش‌های پلاستیکی بدنه، چراغ‌های متفاوت، جلوپنجرهٔ بروز شده و ریل‌های نقره‌ای روی سقف اشاره کرد.

برخلاف طراحی بیرونی، طرح کابین اکسید تقریباً به‌طور کامل از سید معمولی گرفته شده است که ازجملهٔ ویژگی‌های آن می‌توان به متریال نرم، تریم کرومی و طیفی از تودوزی پارچه‌ای، چرم مصنوعی یا چرم واقعی اشاره کرد. برای اکسید اما یک پکیج منحصربه‌فرد زرد ارائه شده که دوخت زردرنگ و تریم زردرنگ در اطراف دریچه‌های تهویه را به همراه دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این ماشین به‌صورت استاندارد توسط یک نمایشگر هشت اینچی ارائه می‌شود اما یک نمونهٔ بزرگ‌تر 10.25 اینچی هم برای آن قابل سفارش است درحالی‌که یک نمایشگر 12.3 اینچی نیز به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی برای آن در نظر گرفته شده است. با توجه به افزایش ابعاد اکسید، فضای داخلی آن نیز افزایش یافته به‌گونه‌ای که حجم صندوق بار آن به 426 لیتر رسیده که 31 لیتر بیشتر از هاچ‌بک سید است. البته امکان خواباندن صندلی‌های عقب با نسبت 40:20:40 هم وجود دارد که در این صورت ظرفیت بار به 1378 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

در بخش پیشرانه‌های اکسید هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و همان پیشرانه‌های دیگر اعضای خانوادهٔ سید برای آن در نظر گرفته شده که شامل سه موتور بنزینی و یک نمونهٔ دیزلی می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی عبارت‌اند از 1 لیتری سه سیلندر با 120 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور، 1.4 لیتری چهار سیلندر با 140 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور و 1.6 لیتری چهار سیلندر با 204 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور که آخری متعلق به مدل‌های اسپرت Ceed GT و ProCeed GT است.

موتور دیزلی نیز از نوع 1.6 لیتری چهار سیلندر است که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ پایهٔ این موتور با گیربکس دستی 115 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دارد اما در صورت انتخاب گیربکس اتوماتیک گشتاور آن به 300 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. نسخهٔ قوی‌تر موتور دیزلی اکسید هم 136 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور آن با گیربکس دستی 280 نیوتن متر و با گیربکس اتوماتیک 320 نیوتن متر خواهد بود. برای انتقال نیروی تمامی موتورهای اکسید به‌جز موتور بنزینی پایه، امکان انتخاب گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه وجود دارد درحالی‌که موتور بنزینی سه سیلندر فقط با گیربکس دستی ارائه می‌شود.

اوایل سال آینده به لیست موتورهای اکسید نمونه‌های هیبریدی خفیف 48 ولت و پلاگین‌هیبریدی هم اضافه خواهد شد. اکسید اما مانند دیگر برادرانش در خانوادهٔ سید صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و در آن از سامانهٔ چهارچرخ محرک خبری نیست. بااین‌حال به دلیل افزایش فاصله از سطح زمین، این خودرو بدون سامانهٔ چهارچرخ محرک هم در مسیرهای ناهموار کمی توانایی بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، برای راحت‌تر شدن سواری خودرو، کمک‌فنرهای آن در جلو 7 درصد و در عقب 4 درصد نرم‌تر شده‌اند. تولید اکسید در ماه آگوست در کارخانهٔ کیا در اسلواکی در کنار دیگر مدل‌های سید آغاز می‌شود و از سه‌ماههٔ سوم سال جاری در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:2020جدیدکراس اوورمعرفی خودرو

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • معرفی رسمی شاسی‌بلند جدید کیا سلتوس

    معرفی رسمی شاسی‌بلند جدید کیا سلتوس

  • احتمال تولید کیا فورته/سراتو 5 به عنوان رقیب فولکس گلف GTI

    احتمال تولید کیا فورته/سراتو 5 به عنوان رقیب فولکس گلف GTI

  • کیا کادنزا 2020، فیس‌لیفتی با تغییراتی شگرف…

    کیا کادنزا 2020، فیس‌لیفتی با تغییراتی شگرف…

8 دیدگاه

  1. MAHDI سوابق: (2605 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی زیباست.چقدر شیک وخوشگل شده. آفرین به کیا

    پاسخ

  2. ahmad سوابق: (30 دیدگاه) ,

    اسمش رو که از رو اکسید چری کپی کرده
    امیدواریم حداقل این دیگه مشکل آتش سوزی پیشرانه و ایربگ و رنگ و….. نداشته باشه جنابان کریس بنگل و پیتر شرایر آبروشون حفظ بشه حداقل یه مقدار

    پاسخ

    1. NAVID۰۰۹۸ سوابق: (1824 دیدگاه) ,

      اینه
      انتظار از شرکت کیا ، تولید این خودروئه
      هرچی در این مدت کره ای نسل جدید زشت دیدیم باید بزاریم کنار و از دیدن این خودرو زیبا لذت ببریم .
      ای کاش اِکسید میومد ایران ، طراحیش با چشم بازی میکنه ، به خصوص نمای کناری خودرو و اون لَچَکی ستون عقب

      پاسخ

  3. sina سوابق: (1788 دیدگاه) ,

    ایولا
    این یکی قشنگه واقعا

    پاسخ

  4. Car lover سوابق: (256 دیدگاه) ,

    حداقل وقتی از ی پلتفرم استفاده میکنین داخلشو حداقل عوض بکنین ن که فقط رنگ گوشه های داشبورد
    بحث امضا نیست خیلی شبیه سید و پروسید و دوستان دیگشه داخلش
    ی تنوعی بزنن برای داخلش خوب میشه
    البته در کل ماشین خوبیه و آفرین ب کیا حداقل مث هیوندا باکله نمیره ته دره

    پاسخ

  5. Sajjad سوابق: (1514 دیدگاه) ,

    کاش کلاس کراس اور وجود نداشت
    این کاملا یه هاچبکه با پلاستیک اضافی
    ولی طراحیش خیلی خوبه
    مخصوصا دماغه جلو از نمای بغل

    پاسخ

  6. رامتین سوابق: (1554 دیدگاه) ,

    آخه خودرویی که ارتفاعش زیر 1.5 متره را چرا مجبورید بگید کراس اور کامپکت! دقیقا باید گفت هاچبک. در یک وبلاگی خوندم حداقل باید 5 فوت یعنی 153 سانت ارتفاع داشته باشه که بشه کراس اور کامپکت درنظر گرفت. ازین منظر پژو2008 میشه کراس اور.

    پاسخ

  7. احمدرضا سوابق: (101 دیدگاه) ,

    خیلی جذابه خیلی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564