Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

معرفی رسمی سوپراسپرت جدید فراری F8 Tributo، جانشین 488

معرفی رسمی سوپراسپرت جدید فراری F8 Tributo، جانشین 488 تاریخ: در: فراری (21) دیدگاه

همان‌طور که وعده داده شده بود، فراری رسماً سوپراسپرت جدید خود را با نام F8 تریبوتو معرفی کرده است. این اسب سرکش جدید خودروی بسیار مهمی است چراکه جانشین مدل 488 GTB خواهد بود. در جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط دونفرهٔ فراری از همان دستورالعملی استفاده شده که سال‌ها موفق بوده است. F8 تریبوتو از همان پیشرانهٔ 3.9 لیتری V8 توئین توربوی سلفش استفاده می‌کند اما این پیشرانه بهبودها و ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. به لطف انجام این تغییرات، حالا این موتور 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش 50 اسب بخاری و 10 نیوتن متری را نسبت به 488 نشان می‌دهد. فراری فعلاً در مورد گیربکس F8 تریبوتو اطلاعاتی منتشر نکرده اما به‌احتمال‌زیاد این سوپراسپرت جدید از همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ پیستا استفاده می‌کند.

هرچند فراری حرفی در این رابطه نزده است اما به نظر می‌رسد پیشرانهٔ F8 همان نمونهٔ مورداستفاده در 488 پیستا باشد چراکه قدرت و گشتاور آن‌ها دقیقاً باهم یکسان است. تنها تفاوتی که در اینجا دیده می‌شود این است که حداکثر گشتاور موتور در F8 در دور 3,250 rpm تولید می‌شود درحالی‌که در پیستا این گشتاور در دور کمی پایین‌تر 3,000 rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. درهرحال سوپراسپرت جدید فراری عملکرد فوق‌العاده دارد به‌گونه‌ای که ظرف تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف 7.8 ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را هم دارد. البته این اعداد کمی از شتاب صفرتاصد 2.8 ثانیه‌ای و صفر تا دویست 7.6 ثانیه‌ای پیستا بیشتر است.

این موضوع به خاطر وزن سنگین‌تر 1330 کیلوگرمی F8 است که 50 کیلوگرم از پیستا بیشتر است. البته این سوپراسپرت جدید از سلف خود یعنی 488 GTB هم 40 کیلوگرم سبک‌تر بوده و هم عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، وعده داده شده که این ماشین کنترل بهتر و راحتی بیشتری هم خواهد داشت. این موضوع تا حدی به خاطر بهبود 10 درصدی کارایی آئرودینامیکی خودرو به همراه برخورداری از نسخهٔ جدیدی از سیستم تقویت‌کنندهٔ پویای فراری است. علاوه بر این، F8 به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی هم مجهز شده است درحالی‌که قطر غربیلک فرمان آن نیز به‌منظور بهبود کنترل کوچک‌تر شده است.

همانند پیستا، پکیج آئرودینامیکی F8 تریبوتو نیز از پیست آماده و چندین ویژگی از سوپراسپرت‌های مخصوص پیست فراری را قرض کرده است. از سوی دیگر، هرچند فراری این را نگفته است اما طراحی کلی F8 نشان می‌دهد که این خودروی کاملاً جدیدی نیست و بیشتر فیس‌لیفتی کامل از 488 GTB محسوب می‌شود تا یک مدلی کاملاً جدید. البته مطمئناً ویژگی‌های جدیدی مثل کیت آئرودینامیک و چراغ‌های عقب و جلوی جدید در F8 دیده می‌شود اما در آن از همان پلت‌فرم 488 استفاده شده است. این در حالی است که فراری می‌گوید F8 تریبوتو اساساً یک پل به زبان طراحی جدید است که این یعنی به‌طور غیرمستقیم تصدیق کرده که این طراحی کاملاً جدیدی نیست.

همانند 488 پیستا، این سوپراسپرت جدید هم در بخش جلویی خود از ویژگی آئرودینامیکی موسوم به S-Duct برخوردار است. این قسمت که از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است، برای F8 تریبوتو از نو طراحی شده و داون‌فورس را 15 درصد نسبت به 488 GTB افزایش داده است. چراغ‌های افقی و جمع‌وجورتر جلو نیز امکان تعبیهٔ ورودی‌های هوای جدید ترمزها در بالای آن‌ها را فراهم کرده که درنتیجه جریان هوای درون گلگیرهای جلو بهبود یافته است. در بخش عقبی خودرو نیز شیشهٔ روی پیشرانه از بادگیرهایی سود می‌برد که به‌منظور ادای احترام به مدل افسانه‌ای F40 طراحی شده‌اند.

این ویژگی علاوه بر اینکه به یکی از نمادهای فراری اشاره دارد، به خروج هوای گرم از محفظهٔ موتور بدون تأثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغ‌های عقب قرار گرفته هم کمک می‌کند. چراغ‌های عقب F8 نیز به فرم کلاسیک دوقلوی فراری بازگشته‌اند. در کابین این سوپراسپرت جدید نیز تکاملی از 488 GTB دیده می‌شود. در اینجا همچنان همان ترکیب راننده محور حفظ شده اما فراری گفته است که تمامی عناصر داشبورد، رو دری‌ها و کنسول مرکزی به‌طور کامل از نو طراحی شده‌اند. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه کابین F8 هم می‌توان به غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و یک نمایشگر لمسی هفت اینچی برای سرنشین اشاره کرد. فراری F8 تریبوتو رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

برچسب‌ها:2019جدیدسوپراسپرتفراری F8معرفی خودرونمایشگاه ژنو

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • قدرت‌نمایی فراری 488 پیستا در برابر GT3 RS و 600LT

    قدرت‌نمایی فراری 488 پیستا در برابر GT3 RS و 600LT

  • تأیید معرفی سوپرکار هیبریدی فراری در سال 2019

    تأیید معرفی سوپرکار هیبریدی فراری در سال 2019

  • جنگ فراری و پورشه در تاپ گیر

    جنگ فراری و پورشه در تاپ گیر

21 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸ سوابق: (1412 دیدگاه) ,

    از هر زاویه نگاهِش کنید ، دیوانه میکنه .
    اما خشونت چهره لامبورگینی ، یه چیز دیگست .

    پاسخ

    1. Reza سوابق: (913 دیدگاه) ,

      f8 ، چه اسم مسخره ای این خودرو باید ادامه دهنده راه 488 میبود مثلا 520 GTB
      چراغ های عقب هم نشده همون 2 تا چراغ بهتر بود

      پاسخ

  2. ساسان سوابق: (680 دیدگاه) ,

    خیلی ظاهر بهتری نسبت به مدل پایه پیدا کرده.طراحی چراغها خشنتر شده.من منتقد طراحی مدل پایه بودم اما فیس لفت میانرده عالی شده. اندکی سپر جلو شبیه مدل sاونتادور شده با اون زایده دندون مانند…درمجموع لایک
    اینم تقدیم به طرفداران دو اتالیایی خشن :
    http://uupload.ir/files/l0lg_2019-lamborghini-aventador-svj-vs-ferrari-812-superfast-performance-comparison-specifications.jpg

    پاسخ

    1. ساسان سوابق: (680 دیدگاه) ,

      من کامنتو بر اساس عکس نوشتم.متنو خوندم نوشته جانشین 488.مثل اینکه میانرده نیست وجانشینه..اما تغییرات ظاهری به مدل میانرده488 میخوردعجیبه. با اینحال عالی شده.

      پاسخ

  3. R سوابق: (145 دیدگاه) ,

    فراری باید یه تغییر اساسی تو طراحی داخل کابین انجام بده قدیمی و تکراری و سادست

    پاسخ

  4. علی رضا سوابق: (198 دیدگاه) ,

    رقیبی شایسته برای هوراکان پرفورمنته
    طراحی قسمت جلو محشره خشونت به سبک فراری مثل یک دختر خوشگل عصبانی ،
    طراحی نمای عقب زیباست اما زیاد مدرن نیست ، با دیدنش فکر میکنم از مدل های خاص تک عددی فراریه

    پاسخ

  5. مهزیار سوابق: (228 دیدگاه) ,

    سوپر اسپرت یعنی فراری.. بقیه سوء تفاهمن

    پاسخ

  6. حسین سوابق: (43 دیدگاه) ,

    دلچسب نبود مخصوصا اینکه این چند ساله از نظر ظاهری همه مدلا کپی پیست شده اس انگار

    پاسخ

  7. MeysamLaFerrari سوابق: (577 دیدگاه) ,

    طراحی این ماشین تلفیقیه از تقریباً تمام مدل‌های حال حاضر فراری و بنظرم یه سر و گردن از تمام طراحی‌های گذشته‌ی فراری غیر از لافراری زیباتره.

    اگه بخوایم به نسبت گذشته‌ی خود فراری قضاوت کنیم این مدل یه جانشین واقعی برای 488 نیست، من فکر میکنم این یه مدل میانه‌راهیه که فاصله‌ی نسبتاً طولانی عرضه‌ی 488 و نسل بعد خودروهای موتور وسط میان‌رده‌ی فراری که قراره هایبرید باشه و تغییرات رادیکال‌تری داره رو بپوشونه، به عبارت بهتر این ماشین یک بروزرسانی بزرگ محسوب میشه، تقریباً مثل Huracan Evo.

    پاسخ

  8. King918 سوابق: (2421 دیدگاه) ,

    چقدر زود …..
    هنوز مدل قبلی تازگی داشت

    پاسخ

  9. Ashkan سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من فکرمیکنم لامبورگینی تو فیس لیفت بهتر عمل میکنه

    پاسخ

  10. iman سوابق: (200 دیدگاه) ,

    به عنوان جانشین ۴۸۸ انتظار بیشتری از فراری داشتم ،بیشتر شبیه یه فیسلیفت کامل از ۴۸۸ تا یه خودروی جدید خصوصا که از همون قوای محرکه استفاده میکنه ولی خوب برای عاشقان فراری همون نشان اسب رقصان کافیه که همه چیز در بالاترین حد به نظر برسه،زنده باد فراری

    پاسخ

  11. بهنام سوابق: (132 دیدگاه) ,

    خاص و زیبا با طعمی انحصاری از حرفه ای ترین خودروساز دنیا.

    پاسخ

  12. Khosrow سوابق: (863 دیدگاه) ,

    عطر تند چرم کابین از عکس میاد بیرون / Viva Ferrari ..

    پاسخ

  13. علی آقا سوابق: (242 دیدگاه) ,

    فوق العادس. زیباتر کردن ۴۸۸ اصلا راحت نبود. واقعا گل کاشته. کابین هم فوق العاده شده.

    پاسخ

  14. OMID سوابق: (544 دیدگاه) ,

    قشنگه

    پاسخ

  15. Ardalan سوابق: (29 دیدگاه) ,

    بیشتر از همه چیش رینگ هاش برا من دلبری میکنه

    پاسخ

  16. Peymam FCB سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مگه قرار نبود هیبرید باشه؟

    پاسخ

  17. ایمان سوابق: (981 دیدگاه) ,

    طوفان فراری از امسال شروع میشه که این اولیش بود
    جدایِ از قدرت و گشتاور بیشتر ، فراری به فکر کاهش وزن هم بوده که خیلی بهش کمک میکنه

    پاسخ

  18. مانی سوابق: (912 دیدگاه) ,

    شکی‌ نیست که عالیه
    اما فکر می‌کردم از موتور قویتری استفاده کنه
    و به ۸۰۰ اسب نزدیک بشه
    و اینکه ۱-۲سال دیرتر نباید معرفی‌ میشد؟؟؟

    پاسخ

  19. Hamed سوابق: (27 دیدگاه) ,

    باید دید سیاست آینده فراری چیه منم احساس میکنم به عنوان جانشین 488 یکم زود بود معرفیش. فراری هنوز تو این سگمنت پیستا رو هم داره شاید به خاطر تحرکات اخیر رقبا تو بازار بخصوص از سمت مک لارن و افزایش رقبای مستقیمش بوده
    با این حساب میشه منتظر معرفی زودتر از موعد جانشین لافراری هم باشیم شاید زودتر از 2022

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564