Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

معرفی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آئودی Q5

معرفی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آئودی Q5 تاریخ: در: آئودی (3) دیدگاه

آئودی درعین‌حالی که قصد دارد طیفی از خودروهای تمام الکتریکی را به بازار عرضه کند، به فکر استفاده از نیروی الکتریسیته در محصولات درون‌سوز خود هم هست. جدیدترین اقدام آئودی در این زمینه ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی کاملاً جدید برای کراس‌اوور Q5 است. این نسخه که Q5 55 TFSI e نام دارد، به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است که مجموعاً 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

پیشرانهٔ بنزینی این خودرو به‌تنهایی 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور الکتریکی که با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه یکپارچه شده است نیز 143 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دیگر به آن اضافه می‌کند. Q5 هیبریدی به لطف این قوای محرکه می‌تواند ظرف 5.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و به حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای تأمین انرژی موتور الکتریکی خودرو نیز یک پکیج باطری 14.1 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که زیر کف صندوق بار قرار گرفته است.

با هر بار شارژ کامل این باطری، Q5 هیبریدی می‌تواند تا 40 کیلومتر را با حداکثر سرعت 135 کیلومتر بر ساعت طی کند. در صورت استفاده از شارژرهای صنعتی 400 ولتی، شارژ کامل این باطری تنها 2.5 ساعت طول می‌کشد اما با شارژرهای 220 ولت خانگی این زمان به 6 ساعت افزایش پیدا می‌کند. آئودی در این کراس‌اوور هیبریدی سه حالت رانندگی مختلف شامل هیبریدی، الکتریکی و حفظ باطری را طراحی کرده که به ترتیب با استفاده از آن‌ها خودرو از هردو موتور، فقط موتور الکتریکی و یا فقط موتور بنزینی استفاده می‌کند.

سازندهٔ آلمانی برای Q5 55 TFSI e طیف گسترده‌ای از تجهیزات استاندارد مثل پکیج بیرونی S Line، رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های اسپرت، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای و… را در نظر گرفته است. در این خودرو همچنین سیستم شارژ کامپکت با کابل سه حالته برای استفاده در جایگاه‌های شارژ عمومی هم به‌صورت استاندارد ارائه شده است. با استفاده از اپلیکیشن myAudi نیز راننده می‌تواند به قسمت‌های مختلف خودرو مثل وضعیت باطری و بُرد، برنامهٔ تایمر شارژر و شروع فرایند شارژ دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، راننده با این اپلیکیشن می‌تواند جایگاه‌های شارژ را در تلفن همراه خود یا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI ببیند و پیش از ورود کابین خودرو را گرم یا خنک کند.

آئودی در حال حاضر سفارشات خرید Q5 55 TFSI e را در آلمان با قیمت پایهٔ 60,450 یورو می‌پذیرد که 14,700 یورو بیشتر از Q5 پایه و 8,450 دلار کمتر از SQ5 دیزلی است. اولین نمونه‌های Q5 پلاگین‌هیبریدی در سه‌ماههٔ سوم سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد.

برچسب‌ها:آئودی Q5کراس اوورلوکسهیبریدی

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید

    بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید

  • آئودی TT با محصولی تمام الکتریکی جایگزین خواهد شد

    آئودی TT با محصولی تمام الکتریکی جایگزین خواهد شد

  • رؤیت نسخه پرفورمنس آئودی E-Tron

    رؤیت نسخه پرفورمنس آئودی E-Tron

3 دیدگاه

  1. نویدی سوابق: (337 دیدگاه) ,

    آئودی نمای عقب این مدل رو شبیه جک اس5 طراحی کرده یا اس5 از این کپی کرده؟!!

    پاسخ

    1. نوید جهرمی سوابق: (2508 دیدگاه) ,

      آئودی کپی کرده. مگه تا حالا کسی دیده کمپانی چینی کپی کنه؟ محاله

      پاسخ

    2. ZXEN سوابق: (76 دیدگاه) ,

      عقبش شبیه محصولات آئودیه . داد میزنه آئودیه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564