Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

تکامل یا تحول؟ مقایسهٔ کوروت C7 و C8

تکامل یا تحول؟ مقایسهٔ کوروت C7 و C8 تاریخ: در: شورولت (15) دیدگاه

از این به بعد شورلت کوروت دیگر به‌عنوان یک خودروی اسپرت ساده شناخته نمی‌شود. این ماشین که پیش‌ازاین رقیبی برای دوج وایپر بود و حتی در نسخهٔ پایه با خودروهای عضلانی معمولی مقایسه می‌شد، حالا به سوپراسپرتی موتور وسط تبدیل شده که حتی در نسخهٔ پایه توانایی رقابت با خودروهایی مثل آکورا NSX را دارد آن‌هم با قیمتی به‌مراتب کمتر؛ اما آیا کوروت C8 بر سلف خود یعنی C7 کاملاً برتری دارد؟ در این مقایسه به دنبال پاسخ این سؤال هستیم.

بیرون

هردو نسل دماغه‌ای تهاجمی با عناصر طراحی مشابهی دارند اما همه‌چیز در C8 تیزتر به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه دیگر در این قسمت خبری از پیشرانه نیست، کاپوت کشیدهٔ C7 جای خود را به نمونه‌ای کوچک‌تر داده که به C8 نمایی مشابه سایر سوپراسپرت‌های معمول بازار بخشیده است. با عبور از قسمت جلویی اما تفاوت‌های میان دو نسل بیشتر و بیشتر می‌شود. در پروفیل جانبی C8، شیشهٔ جلو با شیب بیشتر، رکاب‌های برجسته‌تر، گلگیرهای عقب عضلانی که حتی از قبل هم عضلانی‌تر هستند و سقف دو حبابی به چشم می‌خورد؛ اما مهم‌ترین ویژگی این قسمت در C8 ورودی هوای بسیار بزرگی است که هوا را به سمت پیشرانه هدایت می‌کند. درمجموع طراحان کوروت اطمینان داده‌اند که بین C7 و C8 تعدادی از جزئیات و چند ویژگی اساسی مثل چراغ‌های جلو و عقب شبیه به هم باقیمانده تا پیوستگی و فرم آشنای کوروت حفظ گردد.

داخل

در داخل C8 هرچند همچنان طرح راننده محور کابین حفظ شده و نشان می‌دهد اینجا داخل یک کوروت است اما شاهد پیشرفت و تغییرات بسیار قابل‌توجهی نسبت به C7 هستیم. ازجملهٔ مهم‌ترین ویژگی‌های کابین C8 می‌توان به غربیلک فرمان مربع شکل و کنسول مرکزی بزرگی اشاره کرد که کاملاً قسمت راننده را از بخش سرنشین جدا کرده است. از لحاظ تکنولوژی و تجهیزات نیز نسل جدید کوروت کاملاً ارتقاء پیدا کرده است به‌گونه‌ای که حالا برای آن صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی، نمایشگر بزرگ‌تر و با وضوح بالاتر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تکنولوژی تشخیص صدا، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو و… به‌صورت استاندارد ارائه شده است. علاوه بر این، گرم‌کن غربیلک فرمان و حافظهٔ صندلی‌ها هم برای C8 قابل سفارش است. به‌طورکلی کابین نسل جدید کاملاً مدرن‌تر و باکیفیت‌تر از C7 به نظر می‌رسد.

پیشرانه

هرچند در کوروت C8 پیشرانه به پشت کابین منتقل شده است اما در اینجا هم مثل C7 شاهد یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی هستیم. البته این موتور تغییرات زیادی را تجربه کرده و حالا 490 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که نسل قبلی 455 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور داشت. در همین حال برای C8 پکیج پرفورمنس Z51 هم قابل سفارش است که خروجی پیشرانه را به 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. برای انتقال نیرو هم در C7 دو گیربکس هفت سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شد اما در C8 نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند و خبری از گیربکس دستی نیست.

به گفتهٔ شورلت، نسل جدید کوروت با پکیج Z51 در کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برای مقایسه، کوروت ZR1 قبلی با 755 اسب بخار قدرت این کار را در 2.8 ثانیه انجام می‌داد! بنابراین کوروت C8 با تنها 35 اسب بخار قدرت و 10 نیوتن متر گشتاور بیشتر، کوروت C7 پایه با شتاب 3.7 ثانیه را نابود می‌کند! البته نباید فراموش کرد درحالی‌که نسل قبلی 1562 کیلوگرم وزن داشت، وزن C8 به 1527 کیلوگرم رسیده است.

قیمت

شاید بهترین ویژگی کوروت C8 قیمت آن باشد زیرا به گفتهٔ شورلت قیمت نسخهٔ پایهٔ این خودرو علیرغم تمامی پیشرفت‌ها و تغییراتی که تجربه کرده، از زیر 60 هزار دلار آغاز می‌شود که واقعاً شگفت‌آور است زیرا در حال حاضر نسخهٔ پایهٔ کوروت C7 مدل 2019 با قیمت 55,900 دلار به فروش می‌رسد؛ بنابراین کوروت C8 با وجود تمامی ارتقاءهایی که داشته است هنوز هم ارزش بسیار بالایی در قبال قیمت خود دارد.

مشخصات فنی

کوروت C7

کوروت C8

پیشرانه 6.2 لیتری V8 6.2 لیتری V8
قدرت 455 اسب بخار 490 اسب بخار
گشتاور 620 نیوتن متر 630 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا 96 3.7 ثانیه زیر 3 ثانیه
طول 4,493 میلی‌متر 4,630 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,710 میلی‌متر 2,723 میلی‌متر
وزن 1562 کیلوگرم 1527 کیلوگرم
قیمت 55,900 دلار زیر 60 هزار دلار

منبع: CarScoops

برچسب‌ها:سوپراسپرتشورولت کوروتمقایسه خودروها

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • شاخ به شاخ کوروت ZR1 هنسی با فراری 488 GTB

    شاخ به شاخ کوروت ZR1 هنسی با فراری 488 GTB

  • دلیل عدم عرضه کوروت C8 با گیربکس دستی چیست؟

    دلیل عدم عرضه کوروت C8 با گیربکس دستی چیست؟

  • پرداخت 5 هزار دلار برای سفارشی کردن شماره شناسایی کوروت جدید!

    پرداخت 5 هزار دلار برای سفارشی کردن شماره شناسایی کوروت جدید!

15 دیدگاه

  1. کوشا سوابق: (112 دیدگاه) ,

    ماشالا

    پاسخ

    1. (ali (chevy nova سوابق: (5064 دیدگاه) ,

      دقیقا
      ماشالاه شوی با این کوروتی که ساخته
      منتظر لوله کردن رقبا توسط کوروت باشید

      پاسخ

    2. (ali (chevy nova سوابق: (5064 دیدگاه) ,

      خدای بزرگ رو شکر میکنم که کوروت همچنان مجهز به موتور 6/2 لیتری بیگ بلاگ هست

      پاسخ

    3. فورد سوابق: (522 دیدگاه) ,

      c8 عالیه ولی من هرچی فکر میکنم موتور جلوشو بیشتر دوست دارم

      پاسخ

    4. سامان اذری سوابق: (2750 دیدگاه) ,

      کسی که صندلی شاگرد بشینه به معنای واقعی از همه چیز تحریم شده 😂😂😂
      انگار بردی داخل ویلا تو جزیره خصوصی یه اتاق خالی دادی بهش و گفتی فقط باس اینجا بمونی 😂✌

      پاسخ

  2. محمد سوابق: (1228 دیدگاه) ,

    قطعا خوب خواهد فروخت قیمت رقابتی طراحی گیرا مشخصات قابل تامل

    پاسخ

  3. MOHAMMAD.DEMON سوابق: (143 دیدگاه) ,

    خدمت به خلق یعنی
    حدود سه هزار دلار افزایش قیمت داشته
    به جاش کل ماشین از اول ساخته شده
    همه چی آپدیت شده
    جی ام میخواد با فروش بالا تمام هزینه های که کرده رو جبران کنه
    نه اینکه قیمت نجومی بزاره فروشش هم کم بود هزینه هاش در بیاد ( مثل بعضی ها )
    این سیاست جی ام یعنی بشر محوری

    پاسخ

    1. Elmiraj سوابق: (701 دیدگاه) ,

      واسه GM کاری نداره که از همین مدل پایه سالانه هزار دستگاه تولید کنه و هر کدام را ۳۵۰ هزار دلار بفروشه ( مثل بعضی ها )
      .
      عظمت و توانایی شو با تولید انبوه کردن یک سوپراسپرت تمام عیار به رخ رقبا می کشه…..

      پاسخ

      1. مانی سوابق: (1158 دیدگاه) ,

        جدی جدی فکر میکنی‌ اگه سالی‌ ۱۰۰۰تا تولید کنه کسی‌ پیدا می‌شه مدل پایه رو با قیمت ۳۵۰k بخره؟
        اونوقت چرا باید ۳۵۰k واسه این بده در صورتی‌ که با این پول میشه ماشینهایی خرید که تولید اون‌ها هم در همین حد هست و یا کمتر مثل:
        Mercedes AMG-GTR Black series(بزودی) Porsche 911 GT2RS,
        Ferrari F8 Tributo,Mclaren 720s و …
        جالب اینه که قیمت فراری از زیر ۳۰۰k شروع میشه

        پاسخ

        1. Elmiraj سوابق: (701 دیدگاه) ,

          الان چون تولید انبوه و ارزان هست اینطور فکر می کنی و میگی چرا وقتی اونا هستن کسی باید بره اینو بخره….
          اگر محدود بود مطمئن باش بازم طرفدارن بسیار بیشتری از رقبایی که نام بردی داشت و افراد زیادی بودن که حاضر می شدن حتی پول بیشتری هم بابتش بدن…
          لطفاً با دید خودت همه رو مثل هم نبین….!!!

  4. امیر سوابق: (380 دیدگاه) ,

    خیلی زیباتر وحشی تر مدرن تر تهاجمی تر شده
    واقعا عالی کار شده ازجلو عقب کنار کابین میشه پیشرفت زیادیو حس کرد که ظاهری ماشین در حد سوپر اسپورتا بنظر بیاد

    پاسخ

  5. Alireza سوابق: (178 دیدگاه) ,

    خدایا چرا مارو انداختی جایی که حتی بخوای عکسای این ماشینو با کیفیت hd بگیری باید وی پی.ان روشن کنی
    اونوقت اونجا دارن واسه خریدن ماشینه برنامه ریزی میکنن نسل قبلیو بفروشن اینو بگیرن

    پاسخ

  6. NAVID۰۰۹۸ سوابق: (1910 دیدگاه) ,

    وای به این طراحی داخلی .
    خییییییلی خووووب شده .
    دیزاین داخلی ای که شبیهه هیچ خودرویی نیست ، مال خودِ خودِ شورولتِ .

    پاسخ

  7. پاشایی سوابق: (5 دیدگاه) ,

    نویسنده محترم هیچگاه شورلت کوروت یه اسپرت ساده نبوده همیشه یه اتومبیل اسپرت مدعی بوده این نظر جنابعالی شاید باشه و یا ترجمه شما باشه شورلت اینبار این نام رو بصورت موتور وسط تولید کرده و این ایده از قبلها در جنرال موتورز وجود داشته من خودم در مجله ماشین دوران جنگ منتشر میشد دقیقا یادم هست و مقاله اش رو دارم ولی شورلت کاری رو که میخواست بالاخره انجام داد و خیلی به موقع اینکار رو کرد که راه برای دیگر اسپرت جنرال موتورز هم بازتر بشه و اونم کامارو با موتور جلو و کوروت با موتور وسط اینکار به موفقیت این ورژن جدید از کوروت بستگی داره

    پاسخ

  8. حسن سوابق: (226 دیدگاه) ,

    تبریک به دوستان بابت این شاهکار. واقعا انتظار این هارمونیه بی نظیر را نداشتم به همین سادگی نمیشه دماغ ماشین را سی چهل سانت کوتاه کرد که نه تنها ایرادی پیدا نکنه بلکه زیباترم بشه .
    داخل ماشین که محشره مشخصات فنی هم غوغا کردهzr1 چی میخواد بشه.
    به نظر من یه پیشرفت بزرگ با طراحی و دیزاین عالی از شورلت را شاهدیم که در اینده بازم مورد استفاده قرار میگیره.
    انشالله قسمت همه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564