Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

خروج آخرین بیتل از خط تولید، خداحافظی همیشگی با قورباغهٔ دوست‌داشتنی

خروج آخرین بیتل از خط تولید، خداحافظی همیشگی با قورباغهٔ دوست‌داشتنی تاریخ: در: فولکس واگن (9) دیدگاه

فولکس‌واگن از چند وقت پیش خبر از خاتمهٔ تولید بیتل داده بود و حالا سرانجام آخرین دستگاه این خودرو از خط تولید در کارخانهٔ مکزیک خارج شده است. خروج آخرین دستگاه از خط تولید نشان‌دهندهٔ پایان همیشگی دوران بیتل است که نقش بسیار مهمی در تبدیل شدن فولکس‌واگن به امپراطوری امروز داشته است. هرچند نسل سوم این خودرو چندان محبوب نبود اما فولکس‌واگن تقریباً پنج میلیون بیتل در ایالات‌متحده به فروش رساند که نقش قابل‌توجهی در رسیدن به فروش جهانی 21.5 میلیونی آن داشته است.

البته بخش عمده‌ای از این فروش متعلق به نسل اول بوده است اما نسل دوم آن که با نام نیو بیتل در سال 1998 معرفی شد نیز تا سال 2010 به فروشی بیش از 1.2 میلیون دستگاه دست پیدا کرد. نسل سوم و آخر بیتل هم در سال 2010 معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از 500 هزار دستگاه فروش داشته است.

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن آمریکا آقای «Scott Keogh» در رابطه با خاتمهٔ تولید بیتل طی بیانیه‌ای گفته است:

تصور فولکس‌واگن بدون بیتل غیرممکن است اما زمان پایان این نام افسانه‌ای فرارسیده است اما نقش بیتل در تکامل برند ما برای همیشه قابل‌احترام خواهد بود

آخرین بیتل یک نمونهٔ آبی‌رنگ است که در موزهٔ فولکس‌واگن در مکزیک به نمایش درمی‌آید. گفته شده کارخانهٔ فولکس‌واگن در مکزیک بجای بیتل، کراس‌اوور جدید این شرکت برای بازار آمریکای شمالی را تولید خواهد کرد. این خودرو که پایین‌تر از تیگوآن قرار می‌گیرد احتمالاً تارک نام خواهد داشت.

برچسب‌ها:اخبارفولکس بیتل

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • فورد از پلتفرم MEB فولکس استفاده خواهد کرد

    فورد از پلتفرم MEB فولکس استفاده خواهد کرد

  • اولین تصاویر جاسوسی از فولکس گلف GTI جدید

    اولین تصاویر جاسوسی از فولکس گلف GTI جدید

  • رکوردشکنی دوباره فولکس I.D. R در گوودوود!

    رکوردشکنی دوباره فولکس I.D. R در گوودوود!

9 دیدگاه

  1. آران سوابق: (52 دیدگاه) ,

    خط تولیدشو بیارید ایران…حیف نیست تولید نشه؟؟؟

    پاسخ

    1. محمد سوابق: (1197 دیدگاه) ,

      یکی از قربانیان سرافراز بازار شاسی بلند پسند

      پاسخ

    2. Meysam سوابق: (32 دیدگاه) ,

      بخدا من میارم تو خونه تولیدش میکنم…
      نههههههههههههه😭😭😭😭😭

      پاسخ

  2. محمد سوابق: (41 دیدگاه) ,

    به نظر من بعضی از خودروها رو تا زمانی که حتی یه دونه از اون ها به فروش میره نباید خط تولیدشون رو جمع کرد مثل دوج وایپر و همین بیتل ،همه چیز که نباید براساس سود باشه یه سری خودروها نماد یه شرکتن مثل 911 و همین بیتل ، این حرکت مثل اینه که یه وقت پورشه تصمیم بگیره خط تولید 911 رو متوقف کنه بگه فروشش خوب نبوده، البته می دونم که این دو خودرو از نظر عمکردی اصلا به هم شبیه نیستن ولی از نظر نماد درست مثل همن

    پاسخ

    1. میلاد سوابق: (1 دیدگاه) ,

      عزیزم شما خیلی تو رویا زندگی می کنید . متاسفانه همه چیز در شرکت های بزرگ چه خودروساز و چه غیر اون بر اساس سوده و تمام . هیچ شرکتی به چیزی بیش از این فکر نمی کنه چون در اون صورت در سراشیبی شکست قرار می گیره

      پاسخ

  3. هادی نجفی سوابق: (95 دیدگاه) ,

    خدایی خیلی حیفه
    آرزو دارم یکیشو یک روز داشته باشم، نسل جدیدش رو از نزدیک دیدم خیلی ماهه
    یادش بخیر فولکس قورباقه ای دوست داشتنی

    پاسخ

  4. NAVID۰۰۹۸ سوابق: (1853 دیدگاه) ,

    میراث هیتلر با پایان تولید بیتل افسانه ای ، تمام شد و این خودروی مردمی برای همیشه به تاریخ پیوست .

    اما مطمئناً زمانش که برسه با قدرت بیشتر باز خواهد گشت ، شاید ۱۰ سال دیگر و شاید ده ها سال دیگر ، اما برمیگرده .

    پاسخ

  5. MAHDI سوابق: (2705 دیدگاه) ,

    یکی از معروف ترین وپرفروش ترین خودروهای ساخته شده درجهان.واقعا حیفه!!!
    مینی.فولکس بیتل.فیات 500 که این 3خودرو یه حس متفاوتی دارن!!! (فیات 500ضعیف عمل کرده اما فولکس بیتل ومینی بسیار باقدرت کار کردن در این چندسال گذشته. ولی حالا فقط مونده مینی!!!!!

    پاسخ

  6. محمد سوابق: (45 دیدگاه) ,

    به نظرم حیف نیس چون خیلیاش تو خیابونای اروپا دارن میچرخن و تعدادشون زیاده نباید همینطوری بر اساس احساس بگین باید تولید شه و نمادهه و فلان بعد از یه عمری فولکس واگن سود خودشو برده و اگه الان تولیدش متوقف نکرده بود میشد مثل دوج وایپر که بخاطر تقاضای کم جمعش کردن بعدشم من از وایپر هم خوشم نمیاد باید تو اوج میرفت کنار تازه الان دیگه یکم دیر شده بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564