Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

دلیل شتاب بالای شورولت کوروت جدید چیست؟!

دلیل شتاب بالای شورولت کوروت جدید چیست؟! تاریخ: در: شورولت (14) دیدگاه

شورولت کوروت جدید چگونه می‌تواند زیر 3 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد؟! آیا جادوگری می‌کند؟ آیا مارک روس (مدیرعامل جنرال موتورز) روی سقف خودرو نشسته و روح کوروت را به پرواز درمی‌آورد؟ دلیل این‌همه تعجب ما از شتاب کوروت این است که خودروهای 495 اسب بخاری نمی‌توانند شتاب زیر 3 ثانیه داشته باشند.


بیایید دو خودرو را در نظر بگیریم: نسل فعلی کوروت ZR1 و مک لارن 720S. شورولت کوروت ZR1 برای ثبت شتاب 2.95 ثانیه‌ای به 755 اسب بخار قدرت نیاز داشته درحالی‌که سوپر اسپورت مشهور مک لارن نیز با قدرت 710 اسبی خود شتاب 2.8 ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد. خب پس کوروت پیشرانه وسط با بیش از 200 اسب بخار قدرت کمتر چگونه چنین شتابی را ثبت می‌کند؟


جیسون فنسک از مجله‌ی Engineering Explained تحت تأثیر چنین عملکردی قرار گرفته و بنابراین تخته‌سیاه خود را آماده کرده تا دلیل سریع بودن نسل جدید کوروت را توضیح دهد.


بخش اعظم پرفورمنس کوروت C8 به طراحی هوشمندانه‌ی گیربکس دوکلاچه کوروت و نسبت‌های دنده‌ی آن مربوط می‌شود. این گیربکس می‌تواند گشتاور 637 نیوتون متری پیشرانه‌ی کوروت را تحمل کرده و در دو دنده‌ی اول تعویض‌های بسیار سریعی را انجام دهد.


موضوع بعدی به لاستیک‌ها مربوط می‌شود که از نوع پهن و چسبان میشلین پایلوت اسپورت 4S هستند. چرا این لاستیک‌ها برای شتاب‌گیری خوب‌اند؟ اینجا باید کمی ریاضی کار کنیم. صادقانه باید گفت خیلی درگیر معادلات پیچیده‌ی ریاضی نمی‌شویم بنابراین اجازه می‌دهیم ویدئو به شما توضیح دهد که چرا ضریب اصطکاک لاستیک‌های میشلین برای ایجاد شتاب گیری سریع کوروت کافی هستند. همچنین ساختار پیشرانه وسط کوروت هم روی پرفورمنس آن تأثیر گذاشته است. نصب پیشرانه در عقب به این معنی است که اکسل عقب بار بیشتری بر دوش دارد.


برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره توصیه می‌کنیم حتماً ویدئوی منتشر شده را تماشا بفرمایید. حتی اگر از ریاضی متنفر هستید هم این ویدئو را ببینید چراکه ارزشش را دارد.


[دانلود ویدئو] برچسب‌ها:اسپرتجدیدشورولت کوروتویدئو کلیپ

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

  • ظرفیت فروش کوروت C8 برای مدل 2020 پُر شد!

    ظرفیت فروش کوروت C8 برای مدل 2020 پُر شد!

  • رونمایی کوروت C8 کانورتیبل و C8.R مسابقه‌ای در پاییز سال جاری

    رونمایی کوروت C8 کانورتیبل و C8.R مسابقه‌ای در پاییز سال جاری

  • کوروت C8 به‌صورت فرمان راست هم ساخته خواهد شد

    کوروت C8 به‌صورت فرمان راست هم ساخته خواهد شد

14 دیدگاه

  1. صفر تا صد سوابق: (24 دیدگاه) ,

    چرا بعضی جاها به جای شتاب 0 تا 100 مینویسن شتاب 0 تا 96 ؟؟؟؟؟

    پاسخ

    1. کیلومترشناس سوابق: (30 دیدگاه) ,

      چون 96 کیلومتر میشه 60 مایل
      واحد کوفتی انگلیسی های با تعصب…

      پاسخ

    2. فرزام سوابق: (10 دیدگاه) ,

      شتاب ٠تا۶٠مایل برابر شتاب ٠ تا٩۶کیلومتر هستش

      پاسخ

  2. Elmiraj سوابق: (718 دیدگاه) ,

    دقیقا همون فرمولی که داج در دیمن بکار برد….
    .
    مورد بوده دیمن دیفرانسیل و خورد کرده…!!!!!!

    پاسخ

    1. امیر سوابق: (1074 دیدگاه) ,

      چرا قیمه هارو ریختی تو ماستا؟!!
      با دیمن ۵۵۰۰بار استارت درگ زدن و بجز تایر هیچ قطعه ای عوض نشده!!!

      پاسخ

      1. Elmiraj سوابق: (718 دیدگاه) ,

        در هیولا بودنش شکی نیست….ولی دیمن هم یکی از ساخته های دست بشره……
        .
        مگه میشه تا ابد هیچ مشکلی برای هیچکدام از دیمن ها پیش نیاد…!!!
        (( فیلم خورد شدن دیفرانسیل یکی از دیمن ها در عین لانچ موجوده…))

        پاسخ

    2. یانکی سوابق: (687 دیدگاه) ,

      دف خورد نکرده یه واسطه که دف رو به شاسی بسته نیازمند تقویت بود که قطعه واسطه براش درست شد.به دلیل فشار وحشتناک شتاب اون واسطه میشکست.اونم 1ال2 مورد بود.با بستن قطعه جدید که خیلیم ساده و کوچیکه دیگه این اتفاق نمیوفته

      پاسخ

  3. مهدی ۹۱۱ سوابق: (350 دیدگاه) ,

    در شتاب اول پورشه بعد لامبو پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۱۰ با کمتر از ۵۰۰ اسب قدرت شتاب ۲/۸ داشت یا مدل gt3 مدل ۲۰۱۷ دف عقب شتاب ۳ داشت

    پاسخ

  4. حسن سوابق: (233 دیدگاه) ,

    تازه باید عشق پورشه ها متوجه بشن شتاب و موتور عقب چقد رابطه ی تنگاتنگی داره هرچند اونا 4 چرخ متحرکن در اکثر مدلا.
    حالا این موتور وسطه و دوچرخ واقعا غوغا کرده.
    دیمن یعنی درگ وطبق مجلات تا 5500 استارت از صفر را جواب میده .

    پاسخ

  5. L-H-P-TT سوابق: (97 دیدگاه) ,

    گیربکس و باز هم گیربکس ……
    چقدر عملکرد گیربکس حیاتی هست واس خودرو ، واس همینه که عاشق گیربکسای پورشم …..❤❤❤

    پاسخ

  6. حسن سوابق: (233 دیدگاه) ,

    و صد البته چیزی که عیان است اینه که گیربکس مانع هرزگردیه چرخها نمیشه بلکه مقدار فشار ناشی از تقسیم وزن موتور بسته به محل قرار گیریه اونه که مانع هرز گردی و چسبندگیه هر چه بیشتر چرخهای متحرک به زمین میشه .

    پاسخ

  7. مهدی سوابق: (586 دیدگاه) ,

    یهو میاد در عمل میبینیم طرفا ۳.۶ ۳.۷ میزنه که عجیب هم نیست. کلا از بازی ها و بازی با اعداد تبلیغاتی هست باید یه تست جامع صورت بگیره ببینن رفتار شاسی و سیستم تعلیق و کیفیت سواری و کارکرد موتور گیربکس چجوریه

    پاسخ

  8. عرفان سوابق: (8 دیدگاه) ,

    به خوبی نشون میده که 0 تا100 فقط به اسب بخار ربط نداره وبه نوع چرخ ها و عملکرد گیربکس و موقعیت قرارگیری پیشرانه هم ارتباط دارد

    پاسخ

  9. Omid622 سوابق: (581 دیدگاه) ,

    عجیب تر از اینای که تو متن بهش اشاره شد
    تنفس طبیعی بودن موتور که
    همگی میدونید که شتاب
    موتور توربو بهتر از تنفس طبیعیه
    اما شورلت با کوروت جدید کلا معادلات رو بهم ریخت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564