Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

مرسدس A کلاس، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت لوکس دنیا به انتخاب مخاطبین پدال

هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس در سبد محصولات بسیاری از برندهای لوکس ارزان‌ترین محصول محسوب می‌شوند و به‌نوعی ورودی و پایهٔ خودروهای لوکس محسوب می‌شوند. تعداد هاچ‌بک‌های لوکس در بازار اما نسبت به هاچ‌بک‌های کامپکت معمولی کمتر است و به همین دلیل در رقابت‌های پدال هم در این گروه تنها هشت شرکت‌کننده حضور داشتند و گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس یکی از کم‌جمعیت‌ترین گروه‌ها در رقابت‌ها محسوب می‌شد. درهرحال شرکت‌کنندگان این گروه عبارت‌اند از:

آئودی A3

آلفارومئو جولیتا

مرسدس بنز A کلاس

اینفینیتی Q30

لکسس CT

دی‌اس 4

ب‌ام‌و سری 1

ولوو V40

این هشت هاچ‌بک لوکس در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از بین آن‌ها چهار شرکت‌کننده به مرحلهٔ بعدی راه پیدا کردند. البته در این گروه به خاطر تعداد کم شرکت‌کنندگان، مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی وجود نداشت و برندگان مرحلهٔ مقدماتی مستقیماً به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. خودروهایی که از این گروه به مرحلهٔ نیمه‌نهایی رسیده‌اند به شرح زیرند:

آئودی A3

ب‌ام‌و سری 1

مرسدس بنز A کلاس

لکسس CT

پس از برگزاری دوئل‌های مرحلهٔ نیمه‌نهایی، از این چهار هاچ‌بک کامپکت لوکس، آئودی A3 و مرسدس بنز موفق به راه‌یابی به مرحلهٔ نهایی یا همان فینال شدند. در دوئل نهایی این گروه مجموعاً 1334 رأی به ثبت رسیده است که از این آراء تعداد 968 رأی به مرسدس بنز A کلاس و 366 رأی به آئودی A3 داده شده است. بدین ترتیب A کلاس با کسب 72 درصد از کل آراء، با اختلاف نسبتاً زیادی A3 را شکست داده و قهرمان گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس شده است. A کلاس برای دستیابی به این عنوان، علاوه بر A3، دو رقیب دیگر را هم شکست داده است که این خودروها در مرحلهٔ مقدماتی اینفینیتی Q30 و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی لکسس CT بوده‌اند.

رقبای مرسدس بنز A کلاس در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی اینفینیتی Q30 75
نیمه‌نهایی لکسس CT 82
نهایی آئودی A3 72

A کلاس کوچک‌ترین و ارزان‌ترین محصول مرسدس بنز محسوب می‌شود. این خودرو برای اولین بار رسماً در نمایشگاه فرانکفورت 1997 رونمایی شد. نسل نخست A کلاس هاچ‌بکی بلندقامت بود که این رویه در نسل دوم هم ادامه پیدا کرد اما در نسل سوم، این ماشین تحول بزرگی را تجربه کرد و به یک هاچ‌بک معمول با حس و حالی اسپرت تبدیل شد. A کلاس اما هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2018 رونمایی شد. در این نسل برای اولین بار نسخهٔ سدان هم به خانوادهٔ A کلاس اضافه شده است. علاوه بر این، در این نسل نسخهٔ اسپرت جدیدی بنام A35 AMG هم ارائه شده که فعلاً تا پیش از معرفی A45 قوی‌ترین نسخهٔ نسل چهارم A کلاس محسوب می‌شود. A35 به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

مشخصات فنی

پیشرانه 2 لیتری I4 توربو
قدرت 306 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.7 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,419 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,729 میلی‌متر
وزن 1480 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.4 لیتر ترکیبی
قیمت 34,071 پوند

برچسب‌ها:جایزهدوئللوکسمرسدس A-classهاچ بک

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • قیمت و مشخصات مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک 2020

    قیمت و مشخصات مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک 2020

  • قوی‌تر شدن مرسدس E کلاس 2020 در آمریکا

    قوی‌تر شدن مرسدس E کلاس 2020 در آمریکا

  • مرسدس GLE کوپه تاپ کار، ماجراجویی متفاوت!

    مرسدس GLE کوپه تاپ کار، ماجراجویی متفاوت!

11 دیدگاه

  1. علی سوابق: (38 دیدگاه) ,

    رنگ زردش و طراحی داخلیش در این سگمنت بی نظیره.البته خب بنزه دیگه

    پاسخ

    1. Reza سوابق: (1007 دیدگاه) ,

      آلمان داره کولاک می‌کنه. آفرین 💪💪💪

      پاسخ

  2. علی سوابق: (38 دیدگاه) ,

    رینگای مشکی خیلی بهش میاد

    پاسخ

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد::: سوابق: (2760 دیدگاه) ,

    لیاقتش رو داشت، بررسی‌هاش رو ببینین، بیشتر از هر چیزی، همه از کابینش لذت بردن و به وضوح میگفتن این سطح از تکنولوژی و زیبایی کابین، تو این کلاس شاهکاره

    پاسخ

    1. محمد سوابق: (1142 دیدگاه) ,

      شخصا بیمر رو در اکثر دوئلهاش با بنز ترجیح میدم اما
      کابینهای بنز در هر کلاس و تیپ کمتر قابل رقابت هستن و این غیر قابل چشم پوشیه

      پاسخ

  4. احمدرضا سوابق: (163 دیدگاه) ,

    چرا جولیا توی این گروهع؟
    فکر کنم اشتباه نوشتین جولیتا هستش
    به هر حال من جولیتا رو بیشتر از بقیشون می پسندم

    پاسخ

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد::: سوابق: (2760 دیدگاه) ,

      حدود یک دهست که جولیتا داره تولید میشه و دیگه نیاز به معرفی نسل کاملا جدید داره؛ سوارش شدم، ماشین جذابیه اما برتری‌ خاصی نسبت به رقبای به‌روزش نداره؛ در واقع انتخابش سلیقه‌ایه، نه منطقی.

      پاسخ

    2. محمد سوابق: (1142 دیدگاه) ,

      منم فکر میکنم منظورشون جولیتا بوده

      پاسخ

  5. Dante سوابق: (63 دیدگاه) ,

    شخصا صندلی های بنز و‌دوست دارم ولی طراحی داشبورد رو دوست ندارم بسیار ساده و خطی هست .

    پاسخ

  6. حمیدرضا سوابق: (2264 دیدگاه) ,

    چقدر با اختلاف انتخاب شده معلوم میشه که ما ایرانی ها خیلی برند بنز رو دوست داریم چون من ای کلاس رو به اندازه سایر مدلهای بنز در ایران ندیدم که فراگیر باشه فقط یکی از آشنایان خودم یکیشو داره

    پاسخ

  7. " Swedish Arrogant Tiger" سوابق: (740 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا.شایستگی این جایگاه رو داشت بین رقبا.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564