Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

معرفی تکنولوژی پیشرفته CVVD در پیشرانه هیوندای سوناتا

معرفی تکنولوژی پیشرفته CVVD در پیشرانه هیوندای سوناتا تاریخ: در: هیوندای (1) دیدگاه

پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم بین ما خواهند بود و اگر دراین‌باره شک دارید بهتر است نگاهی به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر پیوسته‌ی سوپاپ هیوندای یا CVVD بیندازید.


بنا به گفته‌ی این خودروساز کره‌ای، پیشرانه‌ی مجهز به این تکنولوژی 4 درصد پرفورمنس بهتر، 5 درصد مصرف سوخت و 12 درصد آلایندگی کمتر در مقایسه با پیشرانه‌ی فاقد این سیستم ارائه می‌کند.


اما طرز کار این تکنولوژی چگونه است؟ زمانی که خودرو با سرعت ثابتی رانده شده و قدرت کمی نیاز است، تکنولوژی CVVD سوپاپ جذب را از اواسط تا پایان سیکل احتراق باز کرده و با کاهش مقاومت ایجاد شده توسط احتراق باعث بهبود راندمان و مصرف سوخت می‌شود. زمانی که شتاب‌گیری و خروجی پیشرانه بالاست، سوپاپ جذب در آغاز سیکل احتراق بسته شده و همین امر میزان هوای بکار رفته در اشتعال را به منظور بهبود گشتاور به حداکثر می‌رساند.


تکنولوژی CVVD در پیشرانه‌ی 4 سیلندر G1.5 T-GDi که قدرت قابل‌توجه 180 اسبی و گشتاور 264 نیوتون متری دارد. سوناتا اولین خودرویی خواهد بود که از این پیشرانه استفاده خواهد کرد. این پیشرانه علاوه بر CVVD از گردش گاز اگزوز کم‌فشار و سیستم مدیریت گرمایی یکپارچه‌ی جدیدی سود می‌برد که پیشرانه را سریعاً گرم یا سرد کرده و به این ترتیب دمای عملیاتی بهینه ایجاد می‌شود.


آلبرت بیرمن مدیر تحقیق و توسعه‌ی هیوندای می‌گوید:

توسعه‌ی تکنولوژی CVVD مثالی خوب از چگونه بهبود تکنولوژی قوای محرکه‌ی گروه هیوندای می‌باشد. ما به تلاش‌های خلاقانه‌ی خود برای اطمینان از مدل تجاری پایدار خود در آینده ادامه خواهیم داد.


[دانلود ویدئو] برچسب‌ها:اخبارتکنولوژیهیوندای سوناتاویدئو کلیپ

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

  • تائید تولید کراس اوور کامپکت جنسیس در سال 2021

    تائید تولید کراس اوور کامپکت جنسیس در سال 2021

  • هیوندای در فکر تولید شاسی‌بلندی جمع‌وجور و الکتریکی

    هیوندای در فکر تولید شاسی‌بلندی جمع‌وجور و الکتریکی

  • راه سخت و طولانی جنسیس برای موفقیت در بازار اروپا

    راه سخت و طولانی جنسیس برای موفقیت در بازار اروپا

1 دیدگاه

  1. si,v سوابق: (14 دیدگاه) ,

    اونوقت ما باید بررسی کنیم ببینیم موتور EF7رو روی چند تا ماشین دیگه نصب کنیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564