Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

معرفی لوتوس اوورا GT برای عرضه در آمریکای شمالی

معرفی لوتوس اوورا GT برای عرضه در آمریکای شمالی تاریخ: در: لوتوس (9) دیدگاه

لوتوس نسخهٔ جدیدی از مدل اوورا را با نام GT برای عرضه در ایالات‌متحده و کانادا معرفی کرده است. اوورا GT که جایگزینی برای مدل‌های اوورا 400 و اوورا اسپرت 410 محسوب می‌شود، در دو نسخهٔ دونفره یا 2+2 به بازار عرضه می‌شود و قوی‌ترین و سریع‌ترین لوتوس خیابانی حال حاضر به‌حساب می‌آید. این اسپرت بریتانیایی به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ مجهز است که 422 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن به نوع گیربکس بستگی دارد.

درصورتی‌که اوورا GT به گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد مجهز باشد، پیشرانهٔ آن 430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در صورت سفارش گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک این عدد به 450 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. بااین‌حال، نسخهٔ دستی ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 303 کیلومتر بر ساعت را دارد اما در نسخهٔ اتوماتیک شتاب به 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت به 280 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند.

لوتوس برای متوقف کردن اوورا GT ترمزهای مسابقه‌ای AP با کالیپرهای چهار پیستونه و دیسک‌های دوتکهٔ خنک‌شونده را در نظر گرفته که در جلو بزرگ‌تر از عقب هستند. در این خودرو پکیج تعلیق اسپرت با فنرهای Eibach و کمک‌های Bilstein هم استاندارد هستند. این اسپرت موتور وسط، روی رینگ‌های آلیاژی 10 پره قرار گرفته است که در جلو 19 اینچی و در عقب 20 اینچی هستند و با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 پوشیده شده‌اند.

در اوورا GT پیشرفت‌های آئرودینامیکی هم صورت گرفته و با بادگیرهای روی گلگیرهای جلو، کانال‌های فیبر کربنی پشت چرخ‌های عقب و دیفیوزر عقب، مدیریت هوا کارآمدتر شده و حالا تا 64 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود که دو برابر داون‌فورس اوورا 400 است. علاوه بر این، وزن اوورا GT نیز به 1408 کیلوگرم رسیده که 32 کیلوگرم از اوورا 400 کمتر است. بخش عمدهٔ این کاهش وزن به خاطر پکیج کربنی سفارشی است که با پانل جلو، پانل سقف، قاب دیفیوزر، درب صندوق بار و اسپویلر عقب فیبر کربنی، 22 کیلوگرم از وزن خودرو را کم کرده است درحالی‌که سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی هم کاهش وزن 10 کیلوگرمی را به همراه دارد.

در داخل اوورا GT، لوتوس آلکانترای مشکی‌رنگ و دوخت دورنگ را روی داشبورد، رو دری‌ها، کنسول مرکزی و تونل گیربکس کار کرده است. در کابین این خودرو همچنین صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی با بلوتوث، کارپلی، اندروید اتو، ناوبری و دوربین دید عقب، قاب فیبر کربنی صفحه آمپر، غربیلک فرمان منیزیومی با روکش چرم و آلکانترا و صندلی‌های گود اسپارکو با پشتی فیبر کربنی هم به چشم می‌خورد. لوتوس اوورا GT مدل 2020 با قیمت پایهٔ 96,950 دلار در ایالات‌متحده عرضه می‌شود.

برچسب‌ها:2020اسپرت

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • عصر هایپرکارهای الکتریکی: مقایسه لوتوس اویجا و ریماک C-Two

    عصر هایپرکارهای الکتریکی: مقایسه لوتوس اویجا و ریماک C-Two

  • نظر جرمی کلارکسون در مورد لوتوس اویجا چیست؟

    نظر جرمی کلارکسون در مورد لوتوس اویجا چیست؟

  • لوتوس اویجا به دنبال رکوردشکنی در نوربرگ رینگ

    لوتوس اویجا به دنبال رکوردشکنی در نوربرگ رینگ

9 دیدگاه

  1. مهردادكمال سوابق: (9 دیدگاه) ,

    خدایی نمی ارزه خیلی گرونه!!!
    ماشینای انگلیسی دیگه الکی گرونن

    پاسخ

    1. یانکی سوابق: (678 دیدگاه) ,

      یه داج چلنجر 800 اسبی یه کامارو 650 اسبی یه موستانگ 760 اسبی کوروت 755 اسبی و همینطور مدلهای میانه تر همینا که باز هم کلی قویتر و عظیمتر هستند و در آخر کوروت موتور وسط.طرف قطعا لج بازه.انصاف نزد آمریکاییها هست و بس

      پاسخ

      1. اشکان سوابق: (42 دیدگاه) ,

        بله به نظر منم قیمتش بالاست، ولی دوست من لوتوس با اون پیشینه و لذت رانندگی رو میشه با کامارو یا موستانگ مقایسه کرد؟؟؟؟؟؟

        پاسخ

  2. MAHDI سوابق: (2767 دیدگاه) ,

    منکه اگه بخوام انتخاب کنم M2 کامپتیشن و پورشه یکمن 718 رو انتخاب میکنم!!!!

    پاسخ

    1. MAHDI سوابق: (2767 دیدگاه) ,

      یا خدا قیمت رو نگاه!! نه اینکه بد باشه و لوتوس خودروهای پرفومنس خوبی هستن اما فقط همین!!! کابینش فرقیبایه تویوتاGT86 ارزون قیمت نداره!!!

      حتی اگه چندهزار دلارکمتر از M2 و کیمن هم بود بازم لحظه ای به خریدش فکر نمیکردم حالا که قیمتش خیلی بیشتر از اونهاست.

      پاسخ

  3. ADAK سوابق: (616 دیدگاه) ,

    با این طراحی و با این قیمت باز محکوم به شکست میشه…

    پاسخ

  4. OMID سوابق: (710 دیدگاه) ,

    من اگه پولشو داشته باشم به جای این کوروت با چند تا آپشن ور میدارم

    پاسخ

  5. Amir Machine سوابق: (553 دیدگاه) ,

    واقعاً چه دلیلی وجود داره که یه آمریکایی بجای کوروت C8 بره این لوتوس رو بخره؟

    پاسخ

  6. مهدی سوابق: (13 دیدگاه) ,

    والله اگه یه امریگای این رو بخره، کوروت رو ول کنه این رو بخره؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564