Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564

هیوندای اکسنت و اشکودا راپید، محبوب‌ترین سدان‌های ساب‌کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال

هیوندای اکسنت و اشکودا راپید، محبوب‌ترین سدان‌های ساب‌کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال تاریخ: در: اشکودا, هیوندای (3) دیدگاه

پس از پنج قسمت، گروه‌های هاچ‌بک‌ها به پایان رسید و در این سری مطالب به بخش سدان‌ها وارد شدیم. بخش سدان‌ها در رقابت‌های پدال با گروه سدان‌های ساب‌کامپکت آغاز می‌شد. این خودروها غیر از کشورهایی مثل هند، در بیشتر کشورهای دنیا کوچک‌ترین سدان‌های بازار محسوب می‌شوند. ازجملهٔ سدان‌های ساب‌کامپکتی که در بازار کشورمان حضور دارند نیز می‌توان به رانا و ساینا اشاره کرد. در این گروه در رقابت‌های پدال اما دوازده شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

هیوندای اکسنت

نیسان ورسا

سئات تولدو

اشکودا راپید

پژو 301

سیتروئن الیزه

رنو سیمبل

لادا وستا

تویوتا یاریس iA

میتسوبیشی میراژ

هوندا سیتی

سوزوکی سیاز

این دوازده سدان ساب‌کامپکت در مرحلهٔ مقدماتی طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند تا از بین آن‌ها شش شرکت‌کننده راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شوند. خودروهایی که به این مرحله راه یافتند به شرح زیرند:

هوندا سیتی

هیوندای اکسنت

تویوتا یاریس iA

سیتروئن الیزه

اشکودا راپید

داچیا لوگان

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی نیز این سدان‌ها طی سه دوئل به مصاف هم رفتند و از بین آن‌ها هیوندای اکسنت، تویوتا یاریس iA و اشکودا راپید راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند؛ اما به خاطر فرد بودن تعداد این راه‌یافتگان، هوندا سیتی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به برندگان پیوست تا تعداد راه‌یافتگان گروه سدان‌های ساب‌کامپکت به مرحلهٔ نیمه‌نهایی به چهار خودرو افزایش پیدا کند. بدین ترتیب این چهار ماشین در مرحلهٔ نیمه‌نهایی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا نهایتاً هیوندای اکسنت و اشکودا راپید به‌عنوان فینالیست‌های این گروه انتخاب شده و مجوز حضور در مرحلهٔ نهایی را دریافت کنند.

در آخرین دوئل گروه سدان‌های ساب‌کامپکت مجموعاً 1034 رأی به ثبت رسیده است اما تعداد آراء هردو خودرو تقریباً مساوی است به‌گونه‌ای که اکسنت 516 رأی و راپید 518 رأی دریافت کرده‌اند. با توجه به اینکه اختلاف آراء دو خودرو بسیار جزئی است، عادلانه نبود که به خاطر تنها دو رأی اشکودا راپید را پیروز دوئل و قهرمان گروه بدانیم. به همین دلیل تصمیم بر این شد که هردو خودرو به‌طور مشترک به‌عنوان برندگان و قهرمانان گروه سدان‌های ساب‌کامپکت اعلام شوند.

هیوندای اکسنت برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند در مرحلهٔ مقدماتی نیسان ورسا، در یک‌چهارم نهایی هوندا سیتی و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی تویوتا یاریس iA را از سر راه برداشت. از سوی دیگر، اشکودا راپید هم برای اینکه خود را به فینال برساند در مرحلهٔ مقدماتی پسرعموی خود یعنی سئات تولدو را مغلوب ساخت و سپس داچیا لوگان و هوندا سیتی را در مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی کنار زد اما در فینال هیچ‌کدام از این سدان‌ها نتوانستند بر دیگری غلبه کنند و برای همین باید عنوان قهرمانی را باهم تقسیم نمایند.

رقبای هیوندای اکسنت در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی نیسان ورسا 74
یک‌چهارم نهایی هوندا سیتی 51
نیمه‌نهایی تویوتا یاریس iA 52
نهایی اشکودا راپید 50

رقبای اشکودا راپید در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی سئات تولدو 67
یک‌چهارم نهایی داچیا لوگان 65
نیمه‌نهایی هوندا سیتی 52
نهایی هیوندای اکسنت 50

برچسب‌ها:جایزهدوئلسدان

به اشتراک بگذارید

0 0 0

درباره نویسنده

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

  • اولین تصاویر جاسوسی از اشکودا کودیاک فیس لیفت

    اولین تصاویر جاسوسی از اشکودا کودیاک فیس لیفت

  • تجربه رانندگی با اشکودا اوکتاویا اسپورت لاین جدید

    تجربه رانندگی با اشکودا اوکتاویا اسپورت لاین جدید

  • هیوندای پالیسید 2020، ارزان‌تر از فورد اکسپلورر

    هیوندای پالیسید 2020، ارزان‌تر از فورد اکسپلورر

3 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸ سوابق: (1786 دیدگاه) ,

    با اینکه اصلاً با کره ای حال نمیکنم ، اما این نسل جدید اکسنت نسبت به باقی خودروهای تازه رونمایی شده هیوندای بسیار عالیتر عمل کرده .

    پاسخ

  2. امیر سوابق: (947 دیدگاه) ,

    انصافا راپید سرتره

    پاسخ

  3. حمیدرضا سوابق: (2266 دیدگاه) ,

    هر دوشون خیلی خوبن و شاید بهترین گزینه در کلاس خودشون که خیلی هم پرطرفدار نیست مثل کشور خودمون که الانتران و سراتو و کرولا در یک کلاس بالاتر خیلی بیشتر از این کوچیکا فروش دارن
    هرچی فکر کردم یادم نیومد به کدوم رای دادم شایدم یه بار با موبایل یه بار با کامپیوتر هر بار به یکیشون رای داده باشم تو بعضی از دوئل ها این کار رو کردم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 10 bytes written, possibly out of free disk space in /home/usaticke/kiaoptima.ir/wp-content/plugins/merge-minify-refresh/merge-minify-refresh.php on line 564